Karácsonyi kirándulás

Mivel a világunk még mindig kicsit a feje tetején áll a vírus miatt és a tavalyi karácsonyi kirándulás maradandó élmény volt kicsiknek és nagyoknak egyaránt úgy gondoltuk, hogy idén is biztonságosabb lehet az, ha ellátogatunk a Sárkányok kertjébe, megismertetjük az új jövevényekkel és szüleikkel ezt a varázslatos helyet.

Délelőtt gyülekeztünk a híres ösvény előtti parkolóban, ahol egy gyors ellenőrzés következett: kesztyű, sapka, sál, nehogy megfázzunk.  Az idő szerencsére nekünk kedvezett, verőfényes napsütés társaságában indulhattunk útnak. Egyre előrébb haladva szép kis csoportok alakultak ki: volt, aki a családjával fedezte fel a Sárkányok kertje csodálatos rejtekhelyeit, volt olyan is, aki kedves óvónője kezét fogva szemlélte a látnivalókat és az sem volt egyedi, hogy a nagyobb gyerekek egybe verődve keresték a kincseket és a sziklák körül rejtőzködő sárkányokat. Mindeközben persze odafigyeltünk egymásra, az előttünk és utánunk közlekedőkre. Megkínáltuk egymást teával, sütivel, hogy aztán a meredek oldalhoz érve mindenki kirobbanó erővel tudja venni az akadályokat. Szerencsénkre az óvoda apukái daliásak, segítettek kicsinek és nagynak egyaránt, hogy hová kerüljön a jobb és bal láb, hogy ha lehet, ússzuk meg sáros nadrág nélkül a mászkálódást.A barlanghoz érve a nagyobbak alig várták, hogy lámpáikat bekapcsolva megkeressék a denevéreket, akik jóízűen szundikáltak a sötétben.

Az út végéhez érve a mókának még koránt sem volt vége: házi készítésű díszek, madár eledelek, szárított narancs és alma karikák segítségével varázsoltunk a fenyőfából karácsonyfát. Mindeközben karácsonyi dalokat énekeltünk, jeleztük az angyaloknak, hogy itt vagyunk és nagyon várjuk már érkezésüket otthonainkba is. Mire a karácsonyfánk elkészült, a szendvicseink is elfogytak, nem maradt hát más, mint önfeledt kacagás és focizás a fenyők feletti focipályán. Ez alatt és ez után lassan szálingózva ki-ki ereje és kedve függvényében hazafele vette az irányt, hogy otthon kipihenhesse ezen izgalmas nap fáradalmait.

Mindenkinek kívánunk áldott, békés, boldog karácsonyt és erővel, egészséggel teli új évet!