Aventuri în Africa

Săptămâna asta am călătorit în Africa. Ne-am uitat la un film, din care am aflat multe noutăți, lucruri interesante. Am vorbit despre savană și deșert. Am aflat că acolo în Africa sunt doar două anotimpuri, nu ca și la noi patru. La ei este foarte cald și totul este uscat sau ploaie și totul este umed. Cu ajutorul unui băiețel am aflat că cei din Africa unde stau, ce mănânc și copii cu ce se joacă. Așa cum casele noastre sunt construite din cărămidă sau beton, casele ei este construit din argilă. Gardul are un rol de protejare de animale sălbatice.

Am vorbit despre tribul care locuiește acolo. Am aflat despre ei că dorm în cort, pe cap au batic și au o rochie lungă. Se ocupă cu animale. După asta am mai vorbit despre animale care locuiesc acolo, ne-am uitat la un film din care am aflat multe despre ei. Apoi pe câțiva și am făcut. Cu ajutorul picioarele am făcut un leu, care este regele animalelor. Apoi din baloane am făcut și elefant.

La sfârșitul săptămânii am vorbit despre faraon și piramide. Din fiecare copil am făcut faraon, iar împreună din cub de lemn și pahare de unică folosință am construit piramide.

Am călătorit în Asia

Săptămâna trecută am călătorit în ţările Asiei. În prima zi am vorbit despre animalele care locuiesc acolo şi am învăţat o poezie despre cămilă. Am colorat apusul de soare şi pe asta am lipit o cămilă.

Marţi ne-am oprit în Japonia, despre care am aflat multe lucruri interesante. Când se întâlnesc oameni se salută: „Konnicshiwa” şi se apleacă, iar când iau larevedere : „Sayonara”. Am vorbit despre orez şi sushi, iar copii au avut posibilitatea să încearcă beţişoarele chinezeşti.

Miercuri am descoperit China. Ziua am început cu o poveste chinezesc. Apoi am vorbit despre Marele Zid Chinezesc, iar copii au construit zidurile lor din cud de lemn. Am povestit la copii că Marele Zid Chinezesc se vedem şi din spaţiu. Copii ne-au povestit despre evantai iar împreună am făcut pentru fiecare copil.

Joi am ajuns în India. am vorbit despr emblema Indei care este păunul. Ne-am interesat ce mânăncă păunul, unde locuieşte şi la ce foloseşte penele colorante. Copii au colorante pnele colorate apoi au făcut păun.

Ultima zi din săptămână a fost cel mai interesant. Săptămâna am încheiat cu o cursă cu obstacole. La prima obstacol cu ajutorul băţişoarelor au ridicat sushi de pe o farfurie şi au pus pe o altă farfurie. La a doua obstacol am încercat echilibrul copiilor, la a treia copii au avut nevioe de putere să se caţere pe frânghie apoi să aruncă o minge mică într-un coş. Ultimul obstacol era cea mai grea, aici erau trei stâlpi iar copii trebuia să aruncp cerculeţul pe stâlp. La final era un cerc mare în care copii au aruncat mingea. Toţi s-au bucurat foarte mult, cu mare plăcere au rezolvat exerciţiile iar la final au primit răsplată.

Am cunoscut şi America de Sud.

În săptămâna asta am călătorit în America de Sud. Prima staţie de oprire era în junglă. Aici am văzut multe lucruri interesante apoi am vorbit despre ciclul apei. Cu ajutorul unui plante am imaginat cu ar fi să ne plimbăm prin frunze mari, colorate şi ude. Cu ajutorul mâinilor am făcut papagale colorate. Pe hartă şi pe glob am căutat unde se află Brazilia, iar am imitat cu vocea ploaia şi am dansat dansul ploii. Marţi ne-am dus mai departe până la Peru, unde ne-am cunoscut cu lumea animalelor. Aici locuieşte lama, iar noi am învăţat o poezie despre el.

Miercuri ne-am cunoscut cu cultura unui trib, am citi o poveste despre Zeul Soarelui şi relaţia lui cu oamenii. Nu am uitat să vorbim nici despre cel mai important lucru pentru ei, despre cacao.

Joi instumente am făcut, cu care putem chema ploaia. Cu ajutorul instrumentului am căntat multe alte căntece. Ploaia nu a venit, dar nu eram trişti pentru că aşa am putut ieşi în curte.

Vineri am făcut colaje din Peru, şi săptămâna am încheiat cu un concurs cu obstacole, de care copii s-au bucurat foarte multe.

Am luat rămas bun de la voluntari.

Am călătorit în America de Nord

Săptămâna anterioară ne-am cunoscut cu America de Nord. Prima dată am descoperit unde se află pe hartă şi glob. Ne-am uitat care sunt vecini. Am făcut steagul Statele Unite ale Americii, apoi am discutat despre steluţele care sunt pe steag. Apoi ne-am călătorit mai departe şi am ajuns la cascada Niagara. Ne-am uitat la un film mai scurt, unde copii au admirat cascada. Am învăţat o poezie scurtă despre cascadă şi am desenat o cascadă.

Miercuri am ajuns la cowboy. Am vorbit despre ei, de unde le putem cunoaşte, ce au iei?(pălărie, cal)Apoi am făcut şi noi un cowboy. Joi tot mai departe am călătorit şi am ajuns la indieni. Pe ei le-am cunoscut dintr-o poveste. Am colorat mâinile copiilor şi aşa am făcut un indian şi lângă am pus o pană.

Vineri ne-am uitat la un film în care am văzut un sat indienez şi ne-am uitat cum putem ajunge din România pănâ în America.

În fiecare după amiază am fost activitate de fizioterapie de care copii s-au bucurat foarte tare.

Prima săptămănă din vacanţă

Săptămănă anterioară când era foarte cald afară am vorbit despre ocean, apă şi mare. Ne-am uitat pe hartă, apoi în imaginaţie am călătorit acolo. Împreună am ales lucrurile pe care le-aş duce cu noi la o excursie la mare şi la munte. Am ascultat o poveste şi am  vorbit despre lumea oceanului. Am vorbit despre nivelele oceanului şi am preparat. Împreună cu copii am făcut un acvariu în care copii au desenat peşti.

În grădiniţă au sosit voluntari din Turcia şi Japonia. Ei ne ajută, înainte de culcare ei citesc poveste pentru copii în limba engleză, noi le traducem. Încercăm să cunoaştem tradiţiile, cultura lor.

Copii mai mari au avut parte de jucuri dramatice.

După amiază am umplut bazinul cel mic în care copii se jucau cu mare bucurie.

Petrecere cu pijama

Seara de ieri a fost excelente. Ne-au dat multe bunătăți: grupa de sus a pregătit un tort gustos, au adus struguri, pepene, înghețată, clătite, iaurt și am luat cina.

Am suflat foarte multe baloane de săpun, ne-am distrat, ne-am jucat în nisip, au fost sărituri și ne-am legănat în hamac. A sosit Tihamer care a prins repede focul. Am vorbit despre Noaptea Sfântul Ivan care se apropia. Am cântat lângă foc și s-a întunecat repede. În întuneric s-au găsit comori luminoase.

După rutina (spălare, schimbarea hainele, spălare de dinți) de seară toate lumea și a găsit locul în pod. După asta ne-am uitat la povești.

Educația ne unește

În data de 13.05.2019, cadrele didactice din cadrul Grădiniței cu program prelungit Mikó și consilieri parteneri în educație au participat la o dezbatere asupra viziunii ”Educația ne unește”.

Participanții la dezbatere au formulat cele mai relevante idei, care s-au axat pe importanța sprijinirii instituțiilor care doresc să realizeze pe deplin un mediu incluziv.

Totodată s-a formulat necesitatea realizării autonomiei instituțiilor într-o formă în care transparența să nu să se rezume la procesarea și redactarea documentelor.

Excursie de primăvară

O dată cu aerul de primăvară am organizat prima noastră excursie. Țelul traseului era ajungerea pe vârful Peana. Traseul a fost parcurs cu brio de către toți participații. Am poposit cu toții la un picnic și ne-am consumat merindele aduse de acasă. Pe parculsul traseului am avut ocazia la fermecătorul cântec al păsărilor, am cules flori, pe lângă asta atenția noastră s-a îndreptat și în spre insecte. Ajunși în vârf, copiii s-au cățărat în copacia și de acolo au admirat peisajul fantastic, am admirat și turma de oi, care păștea nu departe de noi. În liniștea și pacea naturii cu toții am avut ocazia să ne desprindem de agitația nemărginită a orașului.

Sezonul carnavalului

Deși este încă frig, am hotărăt să izgonim iarna, urmând tradiții maghiare. Am vorbit despre tradiții legate de carnaval, ne-am jucat jocuri și am cântat cântece spcifice a acestei perioadă. Am probat cu multe entuziasm costumele de prințese, de tigru și altele. Am făcut cunoștință cu opera lui Camille Saint-Saëns cu titlu Carnavalul animalelor. Scopul nostru a fost să facem gălăgie atât de mare, și să fim atât de veseli, cât este posibil, și să creăm o atmosferă de carnaval.

Ziua Internaţională a Dăruirii de Carte la grădiniţă

În ziua de 14 februarie am ţinut Ziua Internaţională a Dăruirii de Carte la grădiniţă.  Cu această ocazie ne-am dorit ca fiecare copil să dăruiască o carte. Pentru această ocazie părinţii au trebuit să aleagă de acasă o carte pe care copilul lor o v-a dărui cu plăcere. În interiorul cărţii s-au putut scrie şi mesaje pentru următorii cititori. Experienţa dăruirii de cărţi s-a desfăşurat grozav,copii s-au bucurat de cărţile primite.